آیت الله علم الهدی: کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در خانواده خود تجربه کند آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود
سرخط خبرها

اینترنت؛ متهم ردیف اول معطلی شهروندان |پابه پای مردم در صف‌های انتظار دفاتر پیشخوان شهرسازی شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۱۲۲۵۳۷
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
اینترنت؛ متهم ردیف اول معطلی شهروندان |پابه پای مردم در صف‌های انتظار دفاتر پیشخوان شهرسازی شهرداری مشهد
معاون مهندسی نرم افزار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد می‌گوید: مشکل سامانه شهرسازی دفاتر پیشخوان، مربوط به کندی اینترنت دفاتر است.

سیدمهرداد امیرکلالی | شهرآرانیوز؛ «در عصری که همه چیز بر پایه اینترنت می‌چرخد، ما در ابتدایی‌ترین خدمات شهرداری گیر کرده ایم. دفاتر پیشخوان شهرداری را راه اندازی کرده اند تا شهروندان، مدت زمان کمتری را برای انجام سازوکار قانونی پرونده‌های ساخت وساز و عوارض ساختمانی طی کنند، اما عملا نه تنها پروسه کاری کوتاه نشده، بلکه زمان بر هم شده است. دو روز قبل بود که برای پرداخت عوارض ساختمانی به یکی از همین دفاتر مراجعه کردم.

بعد از کلی انتظار در مقابل گلایه ام برای طولانی شدن زمان، مسئول باجه گفت: وضعیت همین است. سامانه قطع است؛ یا باید منتظر بمانید یا به دفتر دیگری مراجعه کنید.» این جملات گلایه آمیز شهروندی است که بعد از دوبار مراجعه به دفاتر پیشخوان شهرداری، با قطعی سامانه مواجه شده است. گلایه این شهروند به همراه تعداد زیادی از پیامک‌های رسیده درباره قطع ووصلی سامانه‌های شهرداری در دفاتر پیشخوان، موجب شد در پیگیری ویژه امروز، سری به دفاتر پیشخوان شهرداری مشهد بزنیم.

چندین بار قطعی در طول روز

ابتدا به یکی از دفاتر در پنجراه سناباد می‌رویم. فرهمندی، اپراتوری که امور مربوط به پرداخت عوارض منازل را در سامانه انجام می‌دهد، می‌گوید: امروز سیستم مشکل دارد و برای ثبت در سامانه کمی معطلی داریم. این موضوع برای ما طبیعی شده است و گاهی هر روز یا یک روزدرمیان این اتفاق برای سامانه رخ می‌دهد. او می‌افزاید: بار‌ها این مشکل را به شهرداری اعلام کرده ایم، اما ظاهرا مشکل مربوط به اینترنت است.
سامانی مقدم، یکی از سازندگان ساختمان که برای صدور پروانه ساختمان به این دفتر آمده است، نیز وارد گفت وگوی ما می‌شود و می‌گوید: بنده در همین هفته، چندین بار به دو دفتر مختلف مراجعه کردم، اما مدام در ساعات مختلف روز، سامانه مشکل دارد و کار انجام نمی‌شود. برای کار ما که قیمت مصالح، لحظه‌ای بالا وپایین می‌رود، این معطلی مضر است.

قطعی دوسه ساعته

به یکی دیگر از دفاتر پیشخوان شهرسازی در بولوار شهیدصادقی (سازمان آب) می‌رویم و درمورد وضعیت قطع ووصلی سامانه پرس وجو می‌کنیم. اپراتوری که در این دفتر به مشغول به کار است، در پاسخ بیان می‌کند: گاهی اوقات در طول روز، دو تا سه ساعت به سامانه وصل نیستیم و وقتی هم که وصل می‌شویم، بعد از پنج دقیقه، دوباره سامانه قطع می‌شود و کار نیمه تمام می‌ماند. با این حساب، یا شهروند باید دوباره مراجعه کند یا مدارکش، دست کارکنان دفتر باقی بماند تا به محض وصلی سامانه، بقیه کارش انجام شود.
صادقی زاده بیان می‌کند: این وضعیت، کار کردن را برای ما سخت کرده است و طبیعتا مردم هم حاضر نیستند این همه از وقت خود را برای پرداخت عوارض صرف کنند.

۳ روز انتظار برای پرداخت عوارض

در همین دفتر صداقت، یکی از مراجعه کنندگان، در این باره می‌گوید: برای فروش منزلم باید عوارض ساختمان را پرداخت کنم و درحال حاضر سه روز است که معطل وصل شدن سیستم در دفاتر پیشخوان شهرسازی هستم. بنده کارمند یک اداره دولتی ام و هر روز نمی‌توانم از اداره مرخصی ساعتی بگیرم. با این وضعیت، فروش خانه هم به تعویق افتاده است.

در دفتر پیشخوان شهرسازی در بولوار شهید فرامرزعباسی هم وضعیت همین است. در این دفتر، حجم ارباب رجوع نسبتا زیاد است. اپراتور مربوط به خبرنگار ما می‌گوید: چند روزی است که قطعی ووصلی سامانه به اوج خود رسیده است. پیش‌تر هم وضعیت همین گونه بود، اما حالا بدتر شده است.
موسی زاده، یکی از کارکنان این دفتر، بیان می‌کند: کار عادی مردم در این دفتر که پیش‌تر یک ربعه انجام می‌شد، الان حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. این مشکل را در گروهی که در فضای مجازی با مسئولان مربوط شهرداری مشهد تشکیل داده ایم، در میان گذاشته ایم و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم.

کندی اینترنت؛ عامل اصلی اختلال در خدمات

برای پیگیری مشکل ابتدا به سراغ معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری مشهد می‌رویم. زهره ناظری، مدیر روابط عمومی این معاونت، در پاسخ به سوال خبرنگار ما می‌گوید: چندی پیش، مدیرکل شهرسازی شهرداری مشهد طی نامه ای، این معضل را به اطلاع سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری رساند و موضوع به این سازمان مربوط است.

همچنین معاون مهندسی نرم افزار سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری مشهد در پاسخ به این معضل شهروندان، بیان می‌کند: مشکل سامانه شهرسازی دفاتر پیشخوان، مربوط به کندی اینترنت دفاتر است.
محمد اسماعیل زاده می‌افزاید: اینترنت کشور گاهی کند است و به تبع آن، سرعت اینترنت دفاتر هم کاهش یافته و باعث شده است سامانه قطع شود. بعد از قطعی به دلیل رعایت موضوعات امنیتی سیستم اپراتور باید از سامانه خارج شود. معاون مهندسی نرم افزار سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری مشهد می‌گوید: درحال حاضر سامانه مشکلی ندارد و در شهرداری کار می‌کند و پیشنهاد ما این است که دفاتر پیشخوان شهرسازی از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->